True.gr
Διαφήμιση

Δυσανεξία στην Γλουτένη: 9 προειδοποιητικά Σημάδια που ΔΕΝ θα πρέπει να Αγνοήσεις

Διαφήμιση

Η γλουτένη αποκαλείται «σιωπηλός δολοφόνος» γιατί μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στο σώμα με τα χρόνια. Μερικές φορές ο ασθενής δεν γνωρίζει τις συνέπειες της κατανάλωσής της.

Οπότε, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τα σημάδια της δυσανεξίας στην γλουτένη:

1. Προβλήματα με τον γαστρεντερολογικό σωλήνα

Τα συμπτώματα συμπεριλαμβάνουν ναυτία, φούσκωμα, διάρροια, πόνο στην κοιλιά ή ακόμα και δυσκοιλιότητα. Οι άνθρωποι συχνά συνδέουν αυτά τα συμπτώματα με άλλες ασθένειες και γι’αυτό αδυνατούν να τα καταπολεμήσουν

2. Ανεξήγητες αλλαγές στο βάρος

Η δυσανεξία στην γλουτένη μπορεί να προκαλέσει και απώλεια αλλά και αύξηση βάρους χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Αυτό συμβαίνει λόγω των φλεγμονών και τον διαταραχών του μεταβολισμού.

3. Ορμονική διαταραχή

Υπάρχει άμεση σύνδεση με την δυσανεξία στην γλουτένη και τις ορμονικές διαταραχές. Αυτές οι διαταραχές πιθανώς να γίνουν πιο έντονες στην εφηβεία, την εγκυμοσύνη και την εμμηνόπαυση και συνήθως εντοπίζονται σε γυναίκες.

4. Προβλήματα με το κεντρικό νευρικό σύστημα

Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν προβλήματα με την συγκέντρωση, κατάθλιψη, άγχος, αϋπνία και κούραση. Κάποιοι βιώνουν έντονο εκνευρισμό και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν.

Επίσης, οι άνθρωποι με δυσανεξία στην γλουτένη είναι πιο επιρρεπείς στις ημικρανίες. Εάν η ημικρανία εμφανίζεται 30-60 λεπτά μετά το φαγητό, τότε θα πρέπει να ανησυχήσετε.

5. Προβλήματα με το δέρμα και τα νύχια

Η κερατόζωση μαλλιών και η ερπητοειδής δερματίτιδα είναι 2 παθήσεις που συνδέονται άμεσα με την δυσανεξία στην γλουτένη. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν φαγούρα και εξανθήματα, καθώς και ευαίσθητα νύχια.

6. Υπερκινητικότητα

Πιθανώς να μην μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε ένα πράγμα και να έχετε προβλήματα αυτοελέγχου.

7. Κακή στοματική υγιεινή

Επειδή μειώνεται η απορρόφηση των απαραίτητων θρεπτικών, το σώμα δεν μπορεί να απορροφήσει όσο ασβέστιο χρειάζεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ευαίσθητα δόντια, τερηδόνα και έλκη στο σώμα.

8. Αναιμία

Η κοιλιοκάκη συχνά συνδέεται με αναιμία λόγω της μειωμένης απορρόφησης του σιδήρου. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν κούραση, εύκολο λαχάνιασμα, πονοκεφάλους, ωχρότητα του δέρματος και ακόμα και αρθρίτιδα.

9. Αυτοάνοσες ασθένειες

View this post on Instagram

Витилиго – хроническое заболевание неизвестной этиологии, характеризующееся появлением на различных участках тела депигментированных пятен и обесцвеченных волос вследствие разрушения и уменьшения количества меланоцитов в коже. Распространенность витилиго в общей популяции составляет от 0,5 до 2%; Провоцирующими факторами развития заболевания являются солнечные ожоги, травмы, психоэмоциональное перенапряжение. У данной пациентки очаги депигментации появились после родов. Именно с частыми стрессами связывают и рост заболеваемости витилиго в настоящее время- 4% популяции. Витилиго НЕЛЬЗЯ заразиться, оно НЕ вызывает рак кожи, а подтверждённых доказательств связи с наследственностью нет. Лечение- длительные курсы гормонотерапии, ультрафиолетовое облучение. Лечение направлено лишь на устранение косметической проблемы , так как никакой опасности для человека заболевание не представляет. В заключение скажу- вы видите в очередной раз, насколько тесна связь между нашим психоэмоциональным состоянием и здоровьем. #врачmsbelena #витилиго#vitiligo #dermatology #дерматология#medicine

A post shared by Книги,медицина.Елена,Оренбург (@msbelena) on

Η κοιλιοκάκη είναι αυτοάνοση ασθένεια στην οποία τα κύτταρα του ανοσοποιητικού κάνουν επίθεση στο ίδιο το έντερο αφού η γλουτένη μπει στο σώμα. Το πρόβλημα είναι πως αυτή η ασθένεια μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη και άλλων αυτοάνοσων όπως αυτοάνοση θυρεοειδίτιδα, αυτοάνοση νόσο του ήπατος, νόσο του Crohn, διαβήτη, λεύκη, ρευματοειδής αρθρίτιδα και πολλαπλή σκλήρυνση.

Πώς να αντιμετωπίσετε την δυσανεξία στην γλουτένη;

1. Εξεταστείτε. Ο γιατρός θα πάρει δείγμα από το αίμα σας και θα το κοιτάξει για αντισώματα. Πριν την εξέταση θα πρέπει να προσθέσετε γλουτένη στην διατροφή σας για να βγουν πιο καθαρά τα αποτελέσματα.

2. Βγάλτε την γλουτένη από την διατροφή σας. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Σιτάρι
  • Σίκαλη
  • Αλεύρι
  • Σιμιγδάλι

Να κοιτάτε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων και να επιλέγετε εκείνα που γράφουν «χωρίς γλουτένη.»

Έχετε παρατηρήσει ποτέ κάποια από αυτά τα συμπτώματα;

Πηγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Αφήστε το σχόλιο σας:
Viralman.gr